Spørsmål til klassesamtale om filmen:
- Hva er den største religionen i Bangladesh?
- Kan folk i Bangladesh tro på det de vil?
- Hva er Ramadan, og hvorfor er det en viktig tid for muslimer?
- Tror dere det er viktig å lære om ulike religioner, selv om man ikke tror på dem selv? Begrunn svaret.
- Hva synes dere om at alle i Bangladesh kan være med å feire Durga Puja, uansett religion?
- Hvilke religiøse høytider vet dere om?
- Hva kan vi lære av å bli med på feiringen av ulike religiøse fester?
Fordypningsoppgave:
Del klassen i grupper og gi hver gruppe en religiøs fest de skal fordype seg i.
Gruppene lager en powerpoint eller veggavis som de presenterer for resten av klassen.
Elevene bør prøve å finne svar på:
- Hva handler denne festen om?
- Hvilken religion kommer feiringen fra?
- Hvordan foregår feiringen?
- Er det noen spesielle ritualer?
- Er det en spesiell hendelse som er bakgrunn for feiringen? Hvis ja: forklar.
- Er det en gud, skikkelse eller person som er sentral i feiringen? Hvis ja: presenter guden/skikkelsen/personen.