Gå til innhold Gå til navigasjon

NOV skaper 425 jobber

National Oilwell Varco (NOV) leder an i Jobbskaperkampanjen.

– Det er første gang at vi tar i mot en bistandsorganisasjon på denne måten og aktivt går ut og profilerer den, sier administrerende direktør i NOV Tor Henning Ramfjord, til Kristiansand Avis.

National Oilwell Varco engasjerer seg tungt i Jobbskaperkampanjen.  Ledelsen har bidratt med hele 150.000 kroner som går til å skape 250 jobber blant verdens fattigste i Afrika og Asia.  I tillegg har ansatte brukt lunsjpausen til å registrere seg som Jobbskapere. Til og med bilene til NOV har fått en rosa Jobbskaper-logo denne måneden. Til sammen har NOV-ledelsen og private ansatte skapt 425 jobber. Og tallet stiger fortsatt.

Ønsker å bidra
I et intervju med Kristiansand Avis forteller Tor Henning Ramfjord om engasjementet.   
– Jeg syns det er utrolig at en liten by som Kristiansand kan komme sammen til en slik dugnad. Strømmestiftelsen treffer vår profil veldig godt. NOV vil bidra med penger til prosjektet. Vi legger i tillegg til rette for at våre ansatte kan bidra privat, sier Ramfjord til Kristiansand avis.

Tusen takk
– Det betyr utrolig mye for oss at NOV er med i Jobbskaperkampanjen. Tusen takk, jubler Kristine Storesletten Sødal, markeds- og kommunikasjonssjef i Strømmestiftelsen.

Hun er imponert over engasjementet blant både ledelsen og de ansatte i NOV.
– Engasjementet er både rørende og inspirerende.  Jeg følger tallene på jobbskaper.no, og ser at NOV har bikket 400 jobber. 425 jobber er et høyt tall. Det betyr at 425 familier blant verdens fattigste kan skape seg et levebrød. Det betyr mat, skolegang, medisiner – og en tryggere fremtid, sier Storesletten Sødal.

Følg bedriftenes Jobbskaping på www.jobbskaper.no.