Gå til innhold Gå til navigasjon

Jobbskaper ble årets kampanje

Jobbskaper ble årets kampanje
Glade Jobbskapere!

Strømmestiftelsens Jobbskaperkampanje stakk av med seieren i går da årets innsamlingskampanje ble kåret.

— Jobbskaperkampanjen er en veldig verdig vinner, sier generalsekretær i innsamlingsrådet, Siri Nodeland.

I uttalelsen fra juryen heter det blant annet: «Jobbskaper er en fin og konstruktiv innsamlingskampanje. Den viser muligheter, er «hjelp til selvhjelp» og ikke veldedighet. Mikrofinans blir forklart på en veldig fiffig måte. Kampanjen oser av energi og innsatsvilje og har mange fine detaljer, som småfilmer om folk som har fått jobb og testimonias fra norske jobbskapere».

Kåringen skjedde i forbindelse med den årlige innsamlingskonferansen som samler det meste av frivillige organisasjoner og personer som jobber med innsamling. Fra 27. august har det vært mulig å stemme på de tre kandidatene som en uavhengig jury har valgt ut.

Kampanjen handler om å skape jobber for fattige mennesker i de landene Strømmestiftelsen arbeider i.

Kampanjen ble først holdt i Kristiansand for to år siden. I fjor ble kampanjen gjennomført i Stavanger, Sandnes og Jæren, og vil bli gjentatt i Stavanger-regionen også i år.

— Det er kjempegøy og svært motiverende å bli valgt til årets innsamlingskampanje. Det viser at vi har gjort noe riktig, at kampanjen er blitt lagt merke til og at vi har fått anerkjennelse for det vi har gjort, sier Markeds- og kommunikasjonssjef, Kristine S. Sødal. Hun kan glede seg over at kampanjen har vært med å skape flere tusen jobber for mennesker i våre samarbeidsland i Sør.

Strømmestiftelsen og Jobbskaperkampanjen vant avstemmingen i kamp med de to andre finalistene som var Blindeforbundet og Plan Norge.

Les mer om Jobbskaper på jobbskaper.no.


For mer info:
Markeds- og kommunikasjonssjef - Kristine S. Sødal – tel: 916 56 504
Pressekontakt: Egil Mongstad – tel: 952 89 394